Entri Populer

Dante, Si Kucing Vegetarian

2009/04/16
Pemilik Dante, Becky Page menemukan Dante saat hewan berbulu hitam putih itu terlihat kelaparan di sebuah lorong jalan. Karuan Becky membawa Dante, yang saat itu masih seekor anak kucing, pulang ke rumah dan memberikan semangkok ayam untuk Dante.Ajaibnya nih, Dante yang saat itu kelaparan sama sekali gak mau menyentuh daging ayam itu. Pun saat Becky menawarkan ikan kepada Dante, reaksi Dante tetap sama. Namun ketika Dante melihat sayur-sayuran sisa di keranjang sampah dekat dapur, si anak kucing itu kemudian mulai menjilati dan memakan sayuran sisa itu. Kini, Dante sudah berusia 2 tahun, dan Dante tetap saja makan sayur-sayuran dan juga buah-buahan. Bahkan Dante doyan banget dengan yang namanya pisang. Selain itu Dante suka makan hasil kebunnya Becky, seperti Brussels sprouts (semacam kubis) and rhubarb (sayuran - red), asparagus dan melon. "Sejak dia makan sayuran, dia gak pernah mendekati semua yang berlemak dan lebih memilih sayuran yang aku tanam di kebun," ujar Becky yang berusia 21 tahun. Dan menurut Becky, kadang dirinya harus menyembunyikan daging diantara makanan Dante, tapi jika Dante melihat ada potongan daging itu, Dante gak mau menyentuhnya. Karuan saja kelakuan atau kebiasaan Dante itu membuat para ahli kucing jadi bingung 7 keliling....kaleee. Pasalnya kucing dikenal sebagai hewan karnifora atau pemakan daging dan gak sekalipun absen untuk makan daging. Tapi kucing satu itu sepertinya menghancurkan teori yang sudah ada sejak dulu. Seperti yang diberitakan Dailymail.co.uk, gak seperti manusia dan anjing, kucing hanya bisa mengambil sedikit kuantitas nutrisi penting tertentu yang ada dalam daging termasuk diantaranya asam arachidonic, yaitu asam lemak penting yang berguna membantu menyembuhkan luka. Nutrisi lainnya, taurine, yaitu asam amino penting buat kucing tapi bukan buat hewan mamalia lainnya. Dan jika dalam waktu lama kucing gak mendapatkan taurine, retina kucing bakal memburuk perlahan-lahan dan bisa jadi buta. Tapi Dante untungnya masih terlihat sehat seperti kucing seusianya yang gak pernah lupa makan daging. Selain gak suka makan daging, Dante gak begitu suka keluar rumah karena dunia luar sedikit menakutkan buatnya, menurut pemiliknya sih. Dan meski Becky dan pasangannya Adam Carpenter, 26 tahun, mempunyai peliharaan lain seperti 3 ekor ayam, seekor kelinci, 2 ekor babi guinea, seekor tikus, seekor hamster (marmut) dan ikan di rumah mereka di Tasburgh, dekat Norwich namun ternyata Dante gak juga suka usil dengan hewan peliharaan Becky yang lain.
(Terima Kasih Telah Membaca Dan Berkomentar Di sini)

7 comments:

  1. @ Coy said...:

    udah vegetarian engk usil, engk suka keluar rumah hehe...
    kucing yang lucu hehe...

  1. Nyante Aza Lae said...:

    kacau deh
    ntar anak dq nanya
    pa..kucing karnivora atau herbivora???

  1. bunda said...:

    wah itu kucing persis milik bunda. Kucing di rumah juga vegetarian. karena sejak kecil ga suka dikasih ikan atau tulang dan daging ayam. maunya malah makan tomat, sayuran dan tempe..

  1. Anonymous said...:

    Pregnancy is an exciting time full of hope Abercrombie and Fitch and excitement. It can also be an overwhelmingly Abercrombie self-conscience time as well, as your body is pregnant Abercrombie Sale does not mean you have to wear drab clothing Cheap Abercrombie and this is what a maternity clothes works to prevent.You can now breathe a little easier Abercrombie outlet with the knowledge that you can find clothes that fit you appropriately buy Abercrombie through changing like it never has before! Maternity clothes are available Abercrombie clothing for you to help you look and feel beautiful throughout abercrombie & fitch your pregnancy. You can find a number of companies who produce garments Abercrombie kids for pregnant women that are not only comfortable Abercrombie Outerwears but fashionable as well.You will find that clothes that cater Abercrombie & Fitch Outerwears to the pregnant body are usually created in order to grow with the belly. For instance, when you Abercrombie Polos purchase a shirt that is a maternity size take notice of a free-flowing front. Maternity jeans are also made Abercrombie & Fitch Polos with expanding belly lines. They are created in this way so that you do not have to buy new clothes every month or two throughout your pregnancy.

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. Anonymous said...:

    Because of the fact christian louboutin beige pumps that Microsoft suffered from the negative impact of white christian louboutin sandals the red ring of death on their gaming console, they extended the warranty of their Xbox 360. Because cheap christian louboutin uk of the fact christian louboutin on sale uk that the red ring of death has become a very common christian louboutin boots uk problem, you will see that there are quite a lot of repair guides about it that you can readily access online.However, you need to christian louboutin studded shoes remember that prevention is better than repair. In order to avoid experiencing the red ring of death on your Xbox 360 gaming console is to constantly keep it cool christian louboutin nude shoes and well-ventilated. You need to remember that overheating cause damage on the hardware which causes the red ring of death. Avoid louboutin shoes discount shoes uk placing your Xbox 360 on display cabinets. Instead, place it on a well-ventilated spot or you can also purchase a small fan and keep it pointed on your Xbox 360 while you are playing.You might to buy louboutin shoes in uk want to try playing with your Xbox 360 on an air conditioned room. This will help in preventing overheating and hardware damage. Proper ventilation is the key to preventing nude christian louboutin shoes the red ring of death.

  1. Anonymous said...:

    Here’s a list of tools you will need to start: Jewelers’ pandora jewellery wire cutters - If you can only afford one pair, get memory wire shears. pandora charms These are designed to make clean cuts on tough memory wire, so can also be used for pandora charms uk softer wires. Chain-nose pliers sometimes called cheap pandora charms needle-nose pliers – Very versatile for picking up and grasping small items, pandora charms sale bending eye pins, closing jumps rings, even closing crimp beads. discount pandora charms Round-nose pliers – Used for creating loops on beaded head and eye pins. Can also be used for winding your own jump rings and as the second pliers you’cheap pandora ll need for closing jump rings. Optional pliers – Wire-looping pliers which have several graduated circumferences to allow you to form perfectly uniform jump rings and loops in place of the pandora discount uk round-nose pliers mentioned above. Crimping pliers which have little notches to allow you to both flatten a crimp bead and then bend it to form a rounded finished look instead of the flat crimp you pandora uk get using the chain-nose pliers. As for materials, I recommend some assortment packs of beads in coordinating colors, some decorative metal spacers, seed beads in both silver and gold These can serve as spacers and beautifully set off pandora sale your other beads., tube-shaped crimp beads Buy the best you can find – these are what hold it all together!, head and eye pins. Other than that, let your choice of project be your guide. You might want some silver or pewter charms.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work