Entri Populer

Aneh, Pohon Jagung Berbuah Pisang !

2009/03/03
Aneh bin ajaib, itulah yang terjadi pada tanaman jagung milik Yufriadi (21) warga Kelurahan Batung Tebal, Kecamatan Lubuk Begalung, Kota Padang, Sumatra Barat. Jagung yang ditanam Yufriadi itu tak berbuah jagung, melainkan berbuah bunga pisang. Pria yang biasa dipanggil Adi itu mengatakan, peristiwa aneh yang dialami jagungnya ini diketahui senin 11 Februari lalu, saat ia hendak mencabut jagung yang telah di panennya. “Ketika saya hendak mencabut jagung yang telah dipanen, saya dikejutkan diantara jagung tersebut ada yang berbuah bunga pisang. Kemudian saya tidak jadi cabut jagung tersebut,” ujarnya. Adi juga sudah memeriksa jagung tersebut dan mematahkan salah satu bagiannya. Ia melihat jagung itu mengeluarkan getah berwarna putih seperti getah buah pisang. Padahal jagung sendiri tidak memiliki getah. “Jagung itu ditanam pada bulan November lalu. Namun tidak menampakkan hal-hal yang aneh, baru Senin lalu saya mengetahui fenomena tumbuhan tersebut,” ujar Adi. Jagung yang berbuah bunga pisang tersebut terletak ditengah sawah milik Adi seluas 1 hektar. Adi menanamnya didekat pondok sawahnya. Serta bibit jagung tersebut di dapat Adi dari kelompok tani Pramudya Indah, yang diberikan Dinas Pertanian Kota Padang. Jagung tersebut sudah berusia sekitar 3,5 bulan dengan ketinggian satu meter. Sewaktu Adi akan mendapatkan jagungnya seperti itu, ia tidak mengalami hal-hal yang aneh. Pantauan okezone ditengah sawah yang terletak di Kelurahan Batung Tebal tersebut banyak warga yang melihat fenomena tumbuhan tersebut. Jagung tersebut memang berbuah bunga pisang berwarna putih namun ujung buah memiliki bulu seperti jagung, Sementara jagung lainnya sekitar 100 batang tidak mengalami hal yang sama.
(Terima Kasih Telah Membaca Dan Berkomentar Di sini)

16 comments:

  1. walah kok bisa yah....ckckckckckck sungguh aneh sekali nih kang aku pikir broeri pesolima aja yang bisa heheheh buah semangka berdaun sirih katanya

  1. Senoaji said...:

    wahhhh tumbuhan pun mulai terkuak, kalo mereka ternyata suka juga bergonta ganti pasangan! dan sekarang ketahuan siapa bapaknya hayahhh!!

  1. Atca said...:

    hayahhh...aneh bangetttt..
    huehehe ngakak baca koment kang senoaji tuhh

  1. Diary Pink said...:

    ada gak pohon jagung berbuah dolar hehehe...

  1. arvernester said...:

    sungguh nyata dan besar kekuasaan Tuhan , :)

  1. hsunt said...:

    disini juga ada mas gak aneh malah banyak, yang punya malah marah marah karena gagal panen...http://kendhin.890m.com/emoticon/ngakak.gif

  1. hahaha..nyaingin om broery pesolima nih..

  1. IFOEL said...:

    apakah ini suatu pertanda baik atau pertanda burukkah..?? mengherankan ya...?

  1. @ Coy said...:

    jadi klo jagung berbuah pisang....
    maka pisang berbuah jagung hehehe..

  1. rco said...:

    pisangnya berambut dong! Klop deh!

  1. Anonymous said...:

    http://kendhin.890m.com/emhttp://kendhin.890m.com/emoticon/whttp://kendhin.890m.com/emoticon/capek.gifow.gifoticon/ngakak.gifhttp://kendhin.890m.com/emoticon/malu.gifhttp://kendhin.890m.com/emoticon/marah.gifhttp://kendhin.890m.com/emoticon/bingung.ghttp://kendhin.890m.com/emoticon/bingung.gifif

  1. Anonymous said...:

    ternyata memang ada JAGUNG ILEGAL!

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. Anonymous said...:

    Because of the fact christian louboutin beige pumps that Microsoft suffered from the negative impact of white christian louboutin sandals the red ring of death on their gaming console, they extended the warranty of their Xbox 360. Because cheap christian louboutin uk of the fact christian louboutin on sale uk that the red ring of death has become a very common christian louboutin boots uk problem, you will see that there are quite a lot of repair guides about it that you can readily access online.However, you need to christian louboutin studded shoes remember that prevention is better than repair. In order to avoid experiencing the red ring of death on your Xbox 360 gaming console is to constantly keep it cool christian louboutin nude shoes and well-ventilated. You need to remember that overheating cause damage on the hardware which causes the red ring of death. Avoid louboutin shoes discount shoes uk placing your Xbox 360 on display cabinets. Instead, place it on a well-ventilated spot or you can also purchase a small fan and keep it pointed on your Xbox 360 while you are playing.You might to buy louboutin shoes in uk want to try playing with your Xbox 360 on an air conditioned room. This will help in preventing overheating and hardware damage. Proper ventilation is the key to preventing nude christian louboutin shoes the red ring of death.

  1. Anonymous said...:

    Here’s a list of tools you will need to start: Jewelers’ pandora jewellery wire cutters - If you can only afford one pair, get memory wire shears. pandora charms These are designed to make clean cuts on tough memory wire, so can also be used for pandora charms uk softer wires. Chain-nose pliers sometimes called cheap pandora charms needle-nose pliers – Very versatile for picking up and grasping small items, pandora charms sale bending eye pins, closing jumps rings, even closing crimp beads. discount pandora charms Round-nose pliers – Used for creating loops on beaded head and eye pins. Can also be used for winding your own jump rings and as the second pliers you’cheap pandora ll need for closing jump rings. Optional pliers – Wire-looping pliers which have several graduated circumferences to allow you to form perfectly uniform jump rings and loops in place of the pandora discount uk round-nose pliers mentioned above. Crimping pliers which have little notches to allow you to both flatten a crimp bead and then bend it to form a rounded finished look instead of the flat crimp you pandora uk get using the chain-nose pliers. As for materials, I recommend some assortment packs of beads in coordinating colors, some decorative metal spacers, seed beads in both silver and gold These can serve as spacers and beautifully set off pandora sale your other beads., tube-shaped crimp beads Buy the best you can find – these are what hold it all together!, head and eye pins. Other than that, let your choice of project be your guide. You might want some silver or pewter charms.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work