Entri Populer

Walikota Waria Pertama di Dunia

2008/11/11
Silverton, di sebelah selatan Portland, negara bagian Oregon, menjadi kota pertama di Amerika Serikat yang punya walikota seorang waria. Foto: Silverton Walikota Waria Pertama di Dunia (msnbc.com) Walikota Stu Rasmussen sebelumnya pernah dua kali menjabat walikota pada dasawarsa 90-an, saat dia masih pria "tulen". Kini, sebagai seorang waria, dia maju lagi dalam pemilihan dan berhasil menggeser saingannya yaitu walikota yang sedang menjabat. "Saya menganggap diri saya cenderung pria heteroseksual. Cuma saya senang berpenampilan sebagai perempuan," kata Rasmussen sebagaimana dikutip dari Huffingtonpost.com. Rasmussen menanam silikon di dadanya dan selalu tampil mengenakan sepatu hak tinggi serta berbaju perempuan. Rasmussen, (60), meraih 1.988 suara sedang rivalnya, walikota incumben Ken Hector, meraih 1.512 suara. Menurut Rasmussen, dia menang dalam pemilihan bukan karena jadi waria tapi karena punya pemahaman yang baik tentang persoalan kota. "Pada 30 detik pertama, orang akan berpikir 'aneh sekali'.Tapi setelah mulai membahas persoalan, baik soal perkotaan maupun apa saja, mereka akan berpikir 'orang ini memang 'nyeleneh', tapi dia paham masalah'," kata Rasmussen. Rasmussen blak-blakan soal penampilannya itu sehingga tidak ada yang rahasia dan bisa dijadikan "black campaign". Kampanyenya berisi kebijakan-kebijakan untuk berbagai masalah. "Tidak ada hal bisa membuat saya jadi sasaran pemerasan," kata Rasmussen. Kemenangan Rasmussen pertama kali dilaporkan oleh JustOut, media dwi-bulanan untuk gay, lesbian, bisexual dan transgender di Portland. "Saya ini lelaki," katanya dengan suara pria. "Saya lelaki heteroseksual yang berpenampilan sebagai perempuan." Pacarnya sejak lama, Victoria Sage, kepada koran The Oregonian mengemukakan bahwa mereka berdua hampir 35 tahun tidak terpisahkan. (Republika)

13 comments:

  1. JudithNatalia said...:

    heheehh...tapi keliatan cantik ya

  1. kRucIaL said...:

    wuiiii... kok cantik...
    jijay bajay....

  1. oeoes said...:

    Weh salut, berarti disana tidak membedakan gender, yang dilihat kemampuannya

  1. stupid said...:

    cantik apa cakep ya....? =))

  1. Rizky_bejo said...:

    wah dunia ini bener2 mo kiamat ya...^_^ masak wali kotanya aja WARIA apalagi penduduknya...???=))

  1. belly wijaya said...:

    mmmh...

    it;s time to say hello to homo, and say Hi to gay... :D

  1. BloGendeng said...:

    wah bahaya tuh walikota hombreng hehe

  1. Kaka said...:

    hii ada-ada aja ya

  1. Ifoel said...:

    hihihihihihihi..
    Waria ya..??
    BENCONG ABISSSS NIH....xxixixixixi.andaikata kalo terjadi di indonesia..
    bisa2 norma kita terusik...

  1. Anj@nk said...:

    Dunia mank aneh banget

  1. Anonymous said...:

    Because of the fact christian louboutin beige pumps that Microsoft suffered from the negative impact of white christian louboutin sandals the red ring of death on their gaming console, they extended the warranty of their Xbox 360. Because cheap christian louboutin uk of the fact christian louboutin on sale uk that the red ring of death has become a very common christian louboutin boots uk problem, you will see that there are quite a lot of repair guides about it that you can readily access online.However, you need to christian louboutin studded shoes remember that prevention is better than repair. In order to avoid experiencing the red ring of death on your Xbox 360 gaming console is to constantly keep it cool christian louboutin nude shoes and well-ventilated. You need to remember that overheating cause damage on the hardware which causes the red ring of death. Avoid louboutin shoes discount shoes uk placing your Xbox 360 on display cabinets. Instead, place it on a well-ventilated spot or you can also purchase a small fan and keep it pointed on your Xbox 360 while you are playing.You might to buy louboutin shoes in uk want to try playing with your Xbox 360 on an air conditioned room. This will help in preventing overheating and hardware damage. Proper ventilation is the key to preventing nude christian louboutin shoes the red ring of death.

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. hangeng said...:

    Since Abercrombie and Fitch gold accessories are trendy, stock up on golden hoop earrings, Abercrombie long necklaces with fashionable pendants, and rings with prominent centerpieces. buy Abercrombie Women’s accessories make your personality and creativity shine. Update your look and pay attention Abercrombie Sale to what you want your look to be. Express yourself and put your personal Cheap Abercrombie style to the fore through these catchy accessories and fashion finds. They spice up any Abercrombie outlet dress and give you that radiant glow.Costume Jewelry.Pieces of costume jewelry really fashion forward pieces that can make you stand out. Abercrombie clothing They are beautifully crafted with stones of different kinds, beads of various colors, and fashion forward styles. Costume jewelry may look a little too much when paired with a dress that already stands out. In order to balance the look, make sure to wear one with a simple dress or Abercrombie Outerwears top.Handbags are every woman’s best friend. Functional and aesthetically appealing, these fashion accessories come in different styles these days. Don’t just go for the abercrombie & fitch generic black leather bag.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work