Entri Populer

Ikan Carp Terberat Sedunia?

2008/10/24
Andre Komornicki (64 tahun) dari Seer Green, dekat Beaconsfield, Buckinghamshire hanya membutuhkan waktu 10 menit menangkap ikan carp yang besar itu dalam perjalanan ke Perancis. ”Aku gak bisa melupakan ukuran ikan itu, dia sangat besar. Panjang dan juga lebar ikan itu benar-benar menakjubkan. Ketika aku sadar kalau itu sebuah rekor, suasana jadi sunyi, karena aku mencoba bernafas. Lalu ada banyak tepukan di punggung dan kami minum bir untuk merayakannya. Itu semua adalah mimpi dan butuh waktu sebentar untuk masuk kedalamnya,” ungkap Andre. Adapun Andre saat itu sebenarnya sedang melakukan perjalanan memancing ke Dijon, Perancis dan sedang berpesta bersama teman-temannya. Dan seperti yang dituturkan Andre lewat dailymail.co.uk, saat jam menunjuk pukul 10 malam, alarm pada alat pancing Andre berbunyi. ”Aku memegang alat pancingku dan herannya cukup gampang mengingat ukuran ikan itu. Hanya butuh sekitar 10 atau 15 menit menaikkan ke kapal. Ikan itu masuk jaring dengan gampangnya dan saat itulah temanku menyinari kepalanya dan bilang : itu scar fish." Setelah berfoto bersama ikan raksasa hasil tangkapannya, Andre dan Luke Moffat, pemilik tempat pemancingan, merawat luka si ikan dan kemudian melepaskan ikan tersebut. Ikan jenis itu umumnya lebih berat di bulan-bulan sekarang tiap tahunnya sebagai persiapan di bulan-bulan musim dingin. Ikan Carp terbesar yang pernah ditangkap adalah Siamese Giant Carp dengan berat 127 kg oleh nelayan Thailand tahun 2007.

8 comments:

  1. Lyla said...:

    wahhh ikannya gede amat yaa??? kok mirip ikan patin kyknya sihhh

  1. david said...:

    @Lyla :gak tao juga mbak,mungkin bener kata mbak

  1. BloGendeng said...:

    wuiih lemaknya tuh ampuuunnn

  1. Eh thanks yah atas commentnya...
    Cuma aku edit yah commentnya....
    TOLONG COMMENTNYA YANG MEMBANGUN DONG....
    MASAK ANAK SAYA DIBILANG ANAK KECEBONG....
    DASAR KUDA....TAU AJA NAMANYA KECEBONG...
    HE HE HE HE HE

  1. Michael-BT said...:

    wawhhh.... klu dimakan brapa hari n' brapa orang yg makan yah!!!

    sangat aneh.....
    memang blog yg unik...!!
    tambahin lagi info yg aneh yah...!

    ** success slalu...
    salam

  1. Anonymous said...:

    Pregnancy is an exciting time full of hope Abercrombie and Fitch and excitement. It can also be an overwhelmingly Abercrombie self-conscience time as well, as your body is pregnant Abercrombie Sale does not mean you have to wear drab clothing Cheap Abercrombie and this is what a maternity clothes works to prevent.You can now breathe a little easier Abercrombie outlet with the knowledge that you can find clothes that fit you appropriately buy Abercrombie through changing like it never has before! Maternity clothes are available Abercrombie clothing for you to help you look and feel beautiful throughout abercrombie & fitch your pregnancy. You can find a number of companies who produce garments Abercrombie kids for pregnant women that are not only comfortable Abercrombie Outerwears but fashionable as well.You will find that clothes that cater Abercrombie & Fitch Outerwears to the pregnant body are usually created in order to grow with the belly. For instance, when you Abercrombie Polos purchase a shirt that is a maternity size take notice of a free-flowing front. Maternity jeans are also made Abercrombie & Fitch Polos with expanding belly lines. They are created in this way so that you do not have to buy new clothes every month or two throughout your pregnancy.

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. hangeng said...:

    Since Abercrombie and Fitch gold accessories are trendy, stock up on golden hoop earrings, Abercrombie long necklaces with fashionable pendants, and rings with prominent centerpieces. buy Abercrombie Women’s accessories make your personality and creativity shine. Update your look and pay attention Abercrombie Sale to what you want your look to be. Express yourself and put your personal Cheap Abercrombie style to the fore through these catchy accessories and fashion finds. They spice up any Abercrombie outlet dress and give you that radiant glow.Costume Jewelry.Pieces of costume jewelry really fashion forward pieces that can make you stand out. Abercrombie clothing They are beautifully crafted with stones of different kinds, beads of various colors, and fashion forward styles. Costume jewelry may look a little too much when paired with a dress that already stands out. In order to balance the look, make sure to wear one with a simple dress or Abercrombie Outerwears top.Handbags are every woman’s best friend. Functional and aesthetically appealing, these fashion accessories come in different styles these days. Don’t just go for the abercrombie & fitch generic black leather bag.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work