Entri Populer

Aneh!!!Melukis Dengan Mesin Tik

2009/01/22
Ternyata mesin tik gak hanya dipakai untuk mengetik naskah, membuat makalah (thesis) atau pun informasi. Keira Rathbone menggunakan mesin tik untuk menggambar karya seni yang umumnya merupakan lukisan wajah, landscape dan juga bangunan.Keira Rathbone, 25 tahun, dari Poole, Dorset adalah lulusan fakultas kesenian dari Universitas West of England di Bristol. Seperti pelukis lainnya, Keira membuat karya seninya dengan pensil dan juga cat. Namun yang membuat Keira sedikit berbeda dengan yang lainnya adalah karena dirinya juga bisa membuat karya yang spektakuler dengan menggunakan mesin ketik/ tik. Memang sih awalnya dirinya membeli mesin ketik Silver Reed 100 buatan 60-an seharga 5 Poundsterlling di toko amal untuk membuat essay namun setelah 6 bulan baru deh Keira menemukan bakatnya itu. "Gambarku yang pertama adalah sebuah mata yang sederhana namun aku sangat lamban dan gambarku sangat biasa/ dasar dan (karakternya-red) tersebar. Toh aku tetap berlatih dan tambah semakin cepat - sekarang aku bisa menggambar hal-hal yang umum." Untuk membuat sebuah lukisan, Keira bisa menghabiskan waktu sekitar 90 jam dengan hanya menggunakan jari telunjuk kanannya mengetikkan berbagai karakter yang umumnya berupa tanda baca (koma, garis/ penghubung, garis miring, tanda kurung, tanda petik), angka dan huruf diatas sehelai kertas berulang kali bahkan ribuan kali. Namun Keira lebih suka mempergunakan tanda petik dan tanda garis untuk membuat bangunan dan view dan tanda kurung untuk gambar wajah. Sedang tangan satunya dipergunakan untuk menggerakkan kertas yang ada dimesin ketik. Dalam pembuatan sebuah gambar, Keira pastinya butuh isitrahat jika sudah mengetik/ menggambar lebih dari 1 jam. "Bukan masalah mengetik dengan jari tapi rasa sakit di lengan karena menggerakkan kertasnya,"ungkap Keira. Adapun karya-karya yang pernah dibuat Keira adalah gambar wajah, bangunan, hutan, motif tanaman. Adapun gambar wajah seperti wajah Tom Hanks, Nicole Kidman, dan Kate Moss. Sedang untuk bangunan, Keira pernah membuat Bournemouth Pier yang sangat spektakuler karena Keira membuatnya secara mendetail dan kabarnya terjual 500 Poundsterlling (sekitar Rp 7.986.800). "Beberapa gambarku adalah selebriti namun mereka harus memiliki wajah menarik yang membuatku mau menggambarnya," ujar Keira. "Aku gak pernah membuat sketsa dengan pensil sebelum memulainya - semua itu alami." "Gambar wajah, misalnya, aku memulainya dengan sebuah mata dan membentuknya sebelum membuat mata yang lain, lalu katakanlah berikutnya, mulut," jelas Keira. Baru-baru ini Keira mengadakan pertunjukkan/ eksibisi di Grove Studio, Southbourne, Bournemouth, untuk karya-karyanya yang menakjubkan itu. Jika ada yang berminat melihat karya seni Keira yang lain, bisa lihat di situs pribadi miliknya lho...
(Terima Kasih Telah Membaca Dan Berkomentar Di sini)

12 comments:

  1. Senoaji said...:

    wuihhh kok bisa ya... cakep lukisannya.. kreatif banget...terus apa gak benkak tu jari yak???

    tabiek
    senoaji

  1. Fahriza said...:

    untung aja jarinya gak segede jempol kaki. Gimana coba klo segede gto wkwkwkwkw

  1. Nina said...:

    halo teman.. maaf yah aku lama gak berkunjung kesini... makasih banget udah mau dateng ke blogku walopun aku gak ada.. hiks.. ntar aku beresin dulu balesin shoutbox...baru aku rajin ke sini.. jgn kapok yah maen ke blogku.. sukses selalu.. :)

  1. HOB said...:

    wow...amazing..gile beneerrr...koq ya bisa..saya melukis dengan pinsil aja ngga bisa..si Keira ini malah dengan mesin tik..salute..salute

  1. ABDEE NEGARA said...:

    hebat ya..?? spektakuler..

  1. Nyante Aza Lae said...:

    luar biasa bro..kudu telaten banget nih

  1. Anonymous said...:

    is speedily Links london Chainsapproaching and men across the earth will start stress out about it. links of london sweetie bracelet Choosing a Valentine's Gift can be somewhat grueling, friendship bracelets especially if she and you are entirely close and all you want to do is dash her sympathy during this unusual reason. links of london uk All you necessity is some planning, the little thoughts, and a whole lot of honey. links of london silver If you are mystified for an idea for the Valentines Day gift now then why not ponder a discount links of london section of .Links Of London Bracelet is the classic and thoughtful gift to believe, links of london bracelet sale however, this is regularly above people's budgets. When selecting cheap links of london bracelet Bracelet get something that she will like, attire and show off to her links. links of london bracelet uk If she never wears jewels then bountiful her a wristlet is a very discount links of london bracelets risky and inadvisable gift.

  1. Anonymous said...:

    Pregnancy is an exciting time full of hope Abercrombie and Fitch and excitement. It can also be an overwhelmingly Abercrombie self-conscience time as well, as your body is pregnant Abercrombie Sale does not mean you have to wear drab clothing Cheap Abercrombie and this is what a maternity clothes works to prevent.You can now breathe a little easier Abercrombie outlet with the knowledge that you can find clothes that fit you appropriately buy Abercrombie through changing like it never has before! Maternity clothes are available Abercrombie clothing for you to help you look and feel beautiful throughout abercrombie & fitch your pregnancy. You can find a number of companies who produce garments Abercrombie kids for pregnant women that are not only comfortable Abercrombie Outerwears but fashionable as well.You will find that clothes that cater Abercrombie & Fitch Outerwears to the pregnant body are usually created in order to grow with the belly. For instance, when you Abercrombie Polos purchase a shirt that is a maternity size take notice of a free-flowing front. Maternity jeans are also made Abercrombie & Fitch Polos with expanding belly lines. They are created in this way so that you do not have to buy new clothes every month or two throughout your pregnancy.

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. hangeng said...:

    Since Abercrombie and Fitch gold accessories are trendy, stock up on golden hoop earrings, Abercrombie long necklaces with fashionable pendants, and rings with prominent centerpieces. buy Abercrombie Women’s accessories make your personality and creativity shine. Update your look and pay attention Abercrombie Sale to what you want your look to be. Express yourself and put your personal Cheap Abercrombie style to the fore through these catchy accessories and fashion finds. They spice up any Abercrombie outlet dress and give you that radiant glow.Costume Jewelry.Pieces of costume jewelry really fashion forward pieces that can make you stand out. Abercrombie clothing They are beautifully crafted with stones of different kinds, beads of various colors, and fashion forward styles. Costume jewelry may look a little too much when paired with a dress that already stands out. In order to balance the look, make sure to wear one with a simple dress or Abercrombie Outerwears top.Handbags are every woman’s best friend. Functional and aesthetically appealing, these fashion accessories come in different styles these days. Don’t just go for the abercrombie & fitch generic black leather bag.

  1. Anonymous said...:

    Here’s a list of tools you will need to start: Jewelers’ pandora jewellery wire cutters - If you can only afford one pair, get memory wire shears. pandora charms These are designed to make clean cuts on tough memory wire, so can also be used for pandora charms uk softer wires. Chain-nose pliers sometimes called cheap pandora charms needle-nose pliers – Very versatile for picking up and grasping small items, pandora charms sale bending eye pins, closing jumps rings, even closing crimp beads. discount pandora charms Round-nose pliers – Used for creating loops on beaded head and eye pins. Can also be used for winding your own jump rings and as the second pliers you’cheap pandora ll need for closing jump rings. Optional pliers – Wire-looping pliers which have several graduated circumferences to allow you to form perfectly uniform jump rings and loops in place of the pandora discount uk round-nose pliers mentioned above. Crimping pliers which have little notches to allow you to both flatten a crimp bead and then bend it to form a rounded finished look instead of the flat crimp you pandora uk get using the chain-nose pliers. As for materials, I recommend some assortment packs of beads in coordinating colors, some decorative metal spacers, seed beads in both silver and gold These can serve as spacers and beautifully set off pandora sale your other beads., tube-shaped crimp beads Buy the best you can find – these are what hold it all together!, head and eye pins. Other than that, let your choice of project be your guide. You might want some silver or pewter charms.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work