Entri Populer

What?Kucing Pertama Memakai Kotak Lensa....

2009/01/06
Ernest tw sebuta si kucing berbulu hitam dan putih yang berusia 15 tahun mungkin termasuk kucing yang beruntung banget. Gimana gak?! Pihak RSPPCA atau semacam organisasi yang melindungi hewan-hewan yang terlantar sampe bela-belain memeriksakan pengelihatan Ernest yang gak bisa melihat dengan jelas. Ernest sendiri sudah tinggal bersama mereka selama 13 tahun sejak dirinya berusia 2 tahun di pusat perlindungan hewan di Godshill, Isle of Wight. Dan menurut salah seorang petugas di sana, Les Burrows, Ernest akan terus tinggal di sana, apalagi Ernest selalu menjadi topik pembicaraan para petugas di sana. Selain itu, Les menambahkan sebelum menggunakan kotak lensa Ernest dijadikan semacam test buat anjing-anjing yang baru datang ke tempat itu untuk mengetahui apakah anjing-anjing itu takut dengan kucing sejak Ernest gak pernah merasa takut. Sebelum menggunakan kotak lensa, Ernest diperkirakan menderita entropion dimana penyakit itu menyebabkan matanya berputar-putar alias juling dan juga mengalami iritasi. �Sebelum Ernest diberikan kotak lensa, dia agak juling dan mengalami kesulitan melihat kemanapun dia pergi. Sekarang kedua matanya terbuka dan dia mempunyai kehidupan baru yang lebih baik. Kotak lensanya bekerja dengan baik,� ungkap Paula Sadler, 56 tahun, manajer pusat perlindungan hewan tempat Ernest berada. Sebelum akhirnya para dokter hewan mendapat ide untuk memakaikan Ernest dengan kotak lensa, awalnya Ernest direncanakan untuk dioperasi. Namun karena faktor usia, operasi gak dilakukan. Selain itu, seperti yang dijelaskan Paula, pembedahan itu bisa beresiko tinggi dan gak ada yang tahu apa yang bakal terjadi dengan reaksi Ernest setelah dioperasi. Adapun kotak lensa yang dipasang ke dua mata Ernest harus dibersihkan oleh para staff setiap 3 minggu sekali. Dan kabarnya nih, Ernest merupakan kucing pertama yang memakai kotak lensa di kedua matanya. (Berbagai sumber) (Terima Kasih Telah Membaca Dan Berkomentar Di sini)

10 comments:

  1. Ivana said...:

    canggih yah?hehehe

  1. weit mantafff kayaknya kucing ntuh kena penyakit buta senja yah...kang

  1. irma14 said...:

    Mungkin kucingnya gi mow buat postingan di blog ya bang... sampai harus pake kontak lensa segala ... hahahaha.........

  1. Septian said...:

    Gak kasian tuh sama kucingnya..ada2 aja yg punya...wkwkwkwk

  1. My Journey said...:

    ada2 aja nih... kucing pake kontak lensa hehhee

  1. Lyla said...:

    kyk artis aja nih kucingnya kerenn....

  1. FuadY RahmaN said...:

    waaaaaw,,,,mentep2 tuuh kucing

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. Anonymous said...:

    Because of the fact christian louboutin beige pumps that Microsoft suffered from the negative impact of white christian louboutin sandals the red ring of death on their gaming console, they extended the warranty of their Xbox 360. Because cheap christian louboutin uk of the fact christian louboutin on sale uk that the red ring of death has become a very common christian louboutin boots uk problem, you will see that there are quite a lot of repair guides about it that you can readily access online.However, you need to christian louboutin studded shoes remember that prevention is better than repair. In order to avoid experiencing the red ring of death on your Xbox 360 gaming console is to constantly keep it cool christian louboutin nude shoes and well-ventilated. You need to remember that overheating cause damage on the hardware which causes the red ring of death. Avoid louboutin shoes discount shoes uk placing your Xbox 360 on display cabinets. Instead, place it on a well-ventilated spot or you can also purchase a small fan and keep it pointed on your Xbox 360 while you are playing.You might to buy louboutin shoes in uk want to try playing with your Xbox 360 on an air conditioned room. This will help in preventing overheating and hardware damage. Proper ventilation is the key to preventing nude christian louboutin shoes the red ring of death.

  1. Anonymous said...:

    Here’s a list of tools you will need to start: Jewelers’ pandora jewellery wire cutters - If you can only afford one pair, get memory wire shears. pandora charms These are designed to make clean cuts on tough memory wire, so can also be used for pandora charms uk softer wires. Chain-nose pliers sometimes called cheap pandora charms needle-nose pliers – Very versatile for picking up and grasping small items, pandora charms sale bending eye pins, closing jumps rings, even closing crimp beads. discount pandora charms Round-nose pliers – Used for creating loops on beaded head and eye pins. Can also be used for winding your own jump rings and as the second pliers you’cheap pandora ll need for closing jump rings. Optional pliers – Wire-looping pliers which have several graduated circumferences to allow you to form perfectly uniform jump rings and loops in place of the pandora discount uk round-nose pliers mentioned above. Crimping pliers which have little notches to allow you to both flatten a crimp bead and then bend it to form a rounded finished look instead of the flat crimp you pandora uk get using the chain-nose pliers. As for materials, I recommend some assortment packs of beads in coordinating colors, some decorative metal spacers, seed beads in both silver and gold These can serve as spacers and beautifully set off pandora sale your other beads., tube-shaped crimp beads Buy the best you can find – these are what hold it all together!, head and eye pins. Other than that, let your choice of project be your guide. You might want some silver or pewter charms.

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work