Entri Populer

Ular Raksasa Hebohkan Kalimantan

2009/02/21
Sebuah foto ular raksasa yang sedang berenang di sungai menghebohkan Kalimantan. Penduduk setempat menyebut ular itu sebagai Nabau. Ular ini sebelumnya dianggap sebagai mitos dan kini muncul kembali. Foto diambil oleh anggota SAR yang memonitor banjir di wilayah itu dengan helikopter. Kemunculan foto itu menimbulkan debat panjang apakah asli atau tidak. Koran berpengaruh New Straits Times Kuala Lumpur ,meminta pembacanya untuk menyimpulkan sendiri. Penduduk yang mengaku pernah melihat ular itu memberi nama Nabau. Nama itu berdasarkan nama binatang laut yang bisa mengubah dirinya menjadi binatang berbeda. Orang yang mengamati foto itu terpecah menjadi dua kelompok. Satu kelompok mengatakan riak yang disebabkan ular bentuknya berbeda. Sementara yang lain menyebut riak itu berasal dari perahu. Sebagain besar yakin, foto itu dimanipulasi dengan program komputer. Sedangkan yang lain mengatakan warna sungai Baleh berbeda dengan yang ada di foto. Tapi penduduk setempat bersikukuh ular itu memang ada. Buktinya berupa foto lain yang diambil di tempat berbeda. Awal bulan lalu, ilmuwan menemukan fosil ular pembunuh yang ukurannya lebih panjang dari bus. Ular ini mampu menelan seekor sapi.
(Terima Kasih Telah Membaca Dan Berkomentar Di sini)

16 comments:

  1. sapi aja bisa di telan apa lagi manusia ya...?

  1. arvernester said...:

    di kalimantan mana tuh?
    trus sungai mana? :?

  1. Anthony Harman said...:

    Mengerikan....
    Emang beneran ada yah?

  1. ifoel said...:

    dari atas saja kelihatan besar dan panjang.. ck..ck...ck... mengerikan

  1. SebuahBlog said...:

    Kalimantan mana neh bos?
    Sya di kalimantan selatan...
    Kalo di sini, sya mau lihat langsung, hehehe

  1. david said...:

    @SebuahBlog :Menurut Berita di Sungai Baleh Borneo

  1. arvernester said...:

    wah sungai di bagina utara kalimantan,
    sudah masuk Sibu, Serawak

  1. bayu said...:

    wah ngeri amat tuh....

  1. @ Coy said...:

    wah cacaing besar :))

  1. arqu3fiq said...:

    Kayak ular Anaconda gitu yach? Akupaling takut sama ular.
    :@

  1. Anonymous said...:

    is speedily Links london Chainsapproaching and men across the earth will start stress out about it. links of london sweetie bracelet Choosing a Valentine's Gift can be somewhat grueling, friendship bracelets especially if she and you are entirely close and all you want to do is dash her sympathy during this unusual reason. links of london uk All you necessity is some planning, the little thoughts, and a whole lot of honey. links of london silver If you are mystified for an idea for the Valentines Day gift now then why not ponder a discount links of london section of .Links Of London Bracelet is the classic and thoughtful gift to believe, links of london bracelet sale however, this is regularly above people's budgets. When selecting cheap links of london bracelet Bracelet get something that she will like, attire and show off to her links. links of london bracelet uk If she never wears jewels then bountiful her a wristlet is a very discount links of london bracelets risky and inadvisable gift.

  1. Anonymous said...:

    Pregnancy is an exciting time full of hope Abercrombie and Fitch and excitement. It can also be an overwhelmingly Abercrombie self-conscience time as well, as your body is pregnant Abercrombie Sale does not mean you have to wear drab clothing Cheap Abercrombie and this is what a maternity clothes works to prevent.You can now breathe a little easier Abercrombie outlet with the knowledge that you can find clothes that fit you appropriately buy Abercrombie through changing like it never has before! Maternity clothes are available Abercrombie clothing for you to help you look and feel beautiful throughout abercrombie & fitch your pregnancy. You can find a number of companies who produce garments Abercrombie kids for pregnant women that are not only comfortable Abercrombie Outerwears but fashionable as well.You will find that clothes that cater Abercrombie & Fitch Outerwears to the pregnant body are usually created in order to grow with the belly. For instance, when you Abercrombie Polos purchase a shirt that is a maternity size take notice of a free-flowing front. Maternity jeans are also made Abercrombie & Fitch Polos with expanding belly lines. They are created in this way so that you do not have to buy new clothes every month or two throughout your pregnancy.

  1. Anonymous said...:

    When UGG Classic Tall moment in Classic Tall Boots time Classic Tall uggs pertains find ugg 5815 expensive jewelry regarding UGG Cardy Mother you'll notice Cardy Boots engagement rings is among the actual
    Classic Tall uggs ideal presents you can actually produce your mother. You Cardy Ugg boots can find explanation Cardy uggs why folks should display his or her's mother's ugg 5819 with gifts. A birthday and mom's birthday are usually a couple of the extremely UGG Classic Short

  1. Anonymous said...:

    udah jangan di hebohkan ntr ada para peneliti trus mreka cari ular itu, ntr di awetkan di pamerkan ke dunia, apa g gila namanya,,,, gila ilmu...... yang nyatanya malah membunuh,, n ngrusakkkk............... itu yang amat q fahami sebagai mahasiswa biologi.... yang sering bunuh hewan hanya untuk kepuasan ilmu.........

Post a Comment

 
Kejadian Yang Aneh © 2011 - Designed by Blogger Templates Gallery in collaboration with Life2Work